創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

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オリン社のスッキリ蘇生シリーズ(30)


秘匿していたオリンの企業シリーズを無事に終えることができました。これの準備中に病気が発覚、半分以上は病棟でアップしました。そして、後半は自宅のケア・ベッドの傍らのPCで。
明日からは、DDBの第1号クライアントであった「100万ドルのビジネスで数ペニーの利益」をスローガンにしていたデパート……オーバックスの新聞広告シリーズです。ひきつづいてのご支援をお願いいたします。


週4日労働でアメリカ人は生きていけるの?


週4日働いて週末休みが3日という大きな問題があります。
私たちの多くはみな余暇を無駄にしています。なぜかって?
理由は簡単。余暇にできることをまったく知らないからです。
部屋でテレビを見たり、裏庭のハンモックでだらだらするのが好きなのです。
だから、もし週4日労働になったら、3日空いて堕落した分の埋め合わせをするのが困難になるに違いありません。
ただそうなると、アメリカ産業に余暇という市場拡大チャンスがやってきます。
そこでオリンは、2つのやり方でこの問題に取り組み始めました。
一つは、働いていない時間を使って誰でもスキルアップできる機会を用意すること。
もう一つは、余暇で必要な製品とサービスの提供。
私どもの教育部門はウィンチェスター出版部です。紙面のいくつかのセクションには世界中の気ばらしのあれこれ(主に屋外での活動)を紹介しています。
補足すると、オリンは今視聴覚分野で私どもと同じ役目を担うはずの映画会社ハービンガー・プロダクションに関心があることも書いてあります。
私どもの子会社であるオリンのスキー・カンパニーはスイスや合衆国、国際市場に良質のスキー用品を提供しています。さらに、キャンプ用品分野における第一人者であり、テントの製造をリードしています。
また、ウィンチェスターのアドベンチャー部ではスポーツ全般や冒険旅行サービスにまで事業を拡大しつつあり、私どもはその中心にいます。冒険旅行では、サファリでの撮影や、ボートでの探検、素潜り、スキーや野生探索などができるでしょうね。
さらに、パンナムや企業と協同で東アフリカに10件のサファリ小屋を建てました。
ここでは後々、気晴らしでやる射撃や狩りなどもできるようになるでしょう。
簡単に言えば、これらの発展してくる分野において良いスタートを切れたということです。
これでもし週4日労働の時代が来たとしても、もてあます暇が週に3日もにはなりませんね。



CW: ジム・ローソンJim Lawson
AD: リー・エプスタインLee Epstein
Foto
Saturday Review award for distinguished advertising in the public interest 1971
"The NewYorker" 1971.01.30


訳は佐藤 汰さん(東海大学政治経済学部経営学科学生)です。




Can Americans survive a four-day work week?


There's one major problem with the 4-day work week -the 3-day weekend.
Too many of us throw away our leisure time, simply because we're not aware of all the things we could be doing. We spend more time than we'd like flat on our backs, watching TV, or collapsed on a hammock in the back yard.
So, if the 4-day week comes, Americans will have to look hard for a way to fill what could be a debilitating 3-day vacuum. And American industry will have a chance to satisfy an enormously expanded leisure-time market.
At Olin, we've begun to work on this in two ways. One, by educating the public to the opportunities for fulfilling non-work.Two, by providing products and services to meet leisure-time needs.
Our educational arm is Winchester® Press, one of the few presses in the world devoted exclusively to recreational (principally outdoor) activities. To complement this, Olin has an interest in Harbinger Productions, a film company which will do the same job as our press in the audio-visual field.
As to products and services - our subsidiary, the Olin Ski Company, manufactures quality skis in Switzerland and the U.S. and markets them internationally - we have a major position in the camping equipment field - we're one of the leading manufacturers of tents - we're in the midst of expanding Winchester® Adventures into a total sport and adventure travel service, which will include camera safaris, river running expeditions, skin diving, skiing and wilderness trips - and, in cooperation with Pan Am, and other organizations,
we're building 10 safari lodges in East Africa.
To this can be added our century-long involvement in recreational shooting, hunting and game conservation.
In short, we're off to a good start in a burgeoning field.
So if the 4-day work week ever comes, the 3-day vacuum won't.


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