創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(817)VWオールド・ビートル、拾遺(55

 

はてなスターカウンター

今の★累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWオールド・ビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの手本となっています。


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック



変わりましたよ。


19年もの長きにわたったかぶと虫を、ついに変え
てみました。
やっぱり、かぶと虫ですが---。
もっと奇想天外なことをご期待なきった方には申し
わけありません('68年型も、バッテンをつけられた
写真の'67年型と外観は全く同じです)。
現在VWをお持ちの方----おめでとうございます
(またまた、あなたの車は流行遅れにならずにすみ
ました)。
今年かぶと虫の新車を買おうかな、とお考えなって
いる方---いいお考えです。
フロント・シートのすわり心地が一段とよくなりまし
た(安全枕つきです)。
ワイパーも一層効率よくなりました(大きくなったの
です)。
ギア・チェンジもラクになりました(操作法の図解を
窓にはってあります)。
今年のフォルクスワーゲンには、このようなちょっ
とした改良個所が36もあり、今まてになくすばらし
い車になっています。
もちろん私たちは毎年「完壁」なフォルクスワーゲン
をつくっています。
そうすることで、私たちは、私たち自身が間違ってい
たことを明らかにするという恐るべき作業をやって
のけているのです。



C/W 不明 Unknown
A/D 不明 Unknown
FOTO 不明 Unknown
"LIFE" 1967.10.06

掲載誌年月日のリサーチはいつものごとくhiroysato さんのご好意によるもの



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.




Its been replaced.


For the 19th consecutive year, we've replaced the bug.
With another bug.
To those of you who expected something fancier, sorry.
(The '68 looks iust like the '67 crossed out above.)
To those of you who now own a VW, congratulations.
(Once again your mod has not gone out of style.)
To those of you who've been thinking about buying a new
one, nice thinking.
The front seats are more comfortable. (They have built-
in headrests)
The windshield wipers are much more efficient. (They're
larger.)
Even the shifting easier• (We put a decal on the window
to show you how.)
All in all, we feel that the 36 nice little changes on
this year's Volkswagen make it the best ever.
Of course, every year we build the "perfect" Volkswagen.
And then we do a masterful job of proving ourselves wrong.