創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(808)VWオールド・ビートル、拾遺(46)

 

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今の★数累計です。


"NewYorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWオールド・ビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの随喜の涙ものの文献となっています。


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック


VWビートルがオートマチック・ギア・シフトをオプションで採用したのは1968年でした。フル・オートマチックはいつだったのか?



フォルクスワーゲン
オートマチック・
スティック・シフトを
発表します。


かくも長き年月の後に、私たちの質素で小さなかぶと虫が、やっとオートマチック化
しました。
クラッチよ、さようなら。
「キュートだけど、私には運転できないわ」という奥さま方の愚痴とも、さようなら。
フォルクスワーゲン朝時代も、さようなら。
ふん!
その代わり?
ギア・チェンジなしで街中走り回れるフォルクスワーゲン
ただ、ハイウエーでは、ギア・チェンジ。
一度だけ (これだって、 今までどおりの目的=経済性のため)。
(上記のような)楽にドライブできるほうを選ぶか、今までのスティック・シフトでローから
始めてギア・チェンジしながら運転するかは、あなたしだい。
オートマチック・スティック・シフトはオプションですから、
ちょっと余分なお金が必要です。
代わりに、余計な動きが減ります。



C/W 不明
A/D 不明


1968




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "New Yorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.




Volkswagen
introduces
the automatic
stick shift.


After 10 these many years our humble little bug has gone automatic.
Gone is the clutch.
Gone is the wifely whine, "It's cute, but I can't drive it."
Gone is on era of Volkswagen dam. Sniff.
And in its place?
A Volkswagen you can drive all over town without shifting.
Only on the highway do you shift.
Once.(This is on economy move. Which, after all, is still the nome of the game.
But you do have a choice in the matter:
you can drive it the easy way (described above!. Or you can start, out in low
and take it through the gears like a regular stick shift.
The automatic stick shift is on option: you pay a little more.
But you do a little less.


C/W Unknown
A/D Unknown


1968