創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(816)VWオールド・ビートル、拾遺(54)

 

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今の★累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWオールド・ビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターのハードルとなっています。


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック


'62年型をお求めになったとどうして分かりますか?


まあ、ご心配なく。
'61年型をお望みだとしても、お買いになれませんでしょうから。
1台も残っていないんです。
それはさておき、'62年型とこれ以前の年代のものとを区別する
ための非常手段がいくつかあります。
ちょっとごらんになるだけでわかります。
テール・ライトが半インチ大きい。
新VWには燃料計がついています。
とはいえ、改良の多くはごらんになれません。
感じとることはできます。
私たちはフロント・ルームとリア・ルームにヒーターの送風口をつけ、
平均して暖房がきくようにしました。
ブレーキは、少しの力で結構。
ブレーキやクラッチ、ステアリングの部品など、いままでは調整が
必要だったのですが、もう心配なし。
VWのどの部分も、これ以上に締めるところはありません。
あ、そうか。よく開くようにしておいたところがありましたっけ。
ドア・ストップと、フロントのフードを開けておくためのスプリング
です。
合計、28ヶ所の重大な改良が行なわれています。
けれども、そのどれ一つとして、去年の型を流行おくれにするもので
はありません。
そして、'63年もこのやり方で行なわれます。


C/W ボブ・レブンソン Bob Levenson
A/D ヘルムート・クローン Helmut Krone
FOTO  ウィンゲイト・ペイン Wingate krone
"LIFE" 1961.10.20




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives] (An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.


How can you be sure you're getting a '62?


Don't worry.
You couldn't buy a new '6l VW if you wanted to,
there are none left.
Besides, there are some sure-fire ways to tell the
'62 from any other year,
It juet takes a little looking.
The taillights are half an much bigger.
And the new VW also has a gas gauge.
But most of changes can't be seen.
You feel them.
We've put new heater outlets both front and rear for
more even heating.
Braking takes less pressurs.
Braka, clutch and steering parts thst once needed
maintenance, don't any more.
Nothing on the VW can shut better.
So we've made a few things stay open better.
Doorstops that work. A spring to hold the front hood
open.
In all, there are 28 significant changes.
But not one of them makes last year's model obsolete.
And that's the way it'll be in '63, too.