創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

[6分間の道草](797)VWオールド・ビートル、拾遺(35)

 

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今の★数累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の志の高い広告クリエイターの目線の引き上げ材料となっています。


キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック





値段以上の車です。


お金のことは忘れましょう。
車として見た時にも、少々できすぎた車です。
たとえば、エンジンですが、手で組み立てられています。しかも、少量のオイルといえども燃えないようにぴっちりと工作しています。
部品類もよくお調べになれば、高価なスポーツカーにも見られないようなものが使われていることにお気づきになるでしょう。
オイル冷却装置とか、
キャプレター氷結除去装置とか、
密封された腹底部とか、
セダンとしては唯一の全車独立トーション・バー懸架装置など、
この値段で、どうしてこんな一級品がそろえられるのでしょうか?
長い年月を車の性能向上のみに費やしてきたからです。外観変更のためではなく---。
ニュー・スタイルにするための設備変更をしないで節約した資金を車に注ぎ込むわけです(たとえば、四重塗装。目につかない仕上げです)。
さて、お金のことですが、I,595ドル。
完全に組み立ててね。


C/W 不明 Unknown
A/D 不明 Unknown
FOTO  不明 Unknown
MEDIA 不明 Unknown 1964?




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.




It's a little too much car for the money.


Never mind tne money.
It's a little too much car for the car.
The engine, for example, is assembled by hand. And we machine it to such close tolerances that

it won't burn a thimbleful of oil.
Poke around the parts and you'll find things you won't even find on some highpriced sports

jobs.
Like an oil cooler.
Or a carburetor de-icer.
Or a sealed bottom.
Or the only four wheel independent torsionbar suspension system on a sedan.
How do we get all those plums in for the price?
By spending our time on changes to make the car work better. Not look different.
And the money we save by not retooling for new styles, we pour right back into the car. (Into

a fourth coat of paint, for instance. For a finish you don't look at, so much as into.)
Now for the money: $1,595.
Fully assembled.