創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(820)VWオールド・ビートル、拾遺(50)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWオールド・
ビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの誇りとなっています。


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ(総索引) ←クリック


どっちが先か?


フォルクスワーゲンはエンジンが先にできました。
それから、車をその前に置くように設計しました。
(その理由を。車はエンジンを運ぶためのものだと私たちのエンジニ
アは説明してくれました。)
これはいいすぎとしても、私たちは、車のことよりもエンジンのことを先
に知ったのです。
エンジンを後ろに置いたのは駆動力をより強くするためなのだということ
を知りました。
空冷なので、水やアンチ・フリーザーを必要としないということも知りまし
た。
ガソリンもほんとにちょっとしか必要でないことも、修理もほんのちょっ
としか必要ないことも知りました。
それでもなお、ご存じのように、私たちは、毎年、VWの各部をもっとよ
くするように努力しています。
でもエンジンは、やっぱり私たちの誇りであり、喜びです。
部品もものすごく耐久性の強いものにしてあります。エンジンのどの部分
も手で組み立てています。そして車に載せるまでに2回ずつ回してみます。
(そして調整も2回。)
(今年はもう一つボーナスが出ました。25%の馬力アップです。でもサイ
ズは同じなので、やっぱり経済的です。)
車のエンジンは前部に空間さえあればところかまわずどこでも詰め込まれ
てしまうといった例が、あまりにも多すぎます。
でも私たちは、最初にくるものを後ろにもってきました。


C/W 不明 Unknown
A/D 不明 Unknown
FOTO  不明 Unknown
"LIFE" 1965.12.11



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.


Which came first?

The Volkswagen engine come first.
Then the car was designed to go in front.(Our engineers claim
that the reason for the car is to carry the engine around.)
While that's a slight exaggeration, we did know all about the
engine before we knew anything about the car.
We knew it would go in the back because you get better traction
that way.
We knew it would be air-cooled so it wouldn't ever need water or
anti-freeze.
We knew it would use pitifully little gas and need precious few
repairs.
As you know, we're still at it; we try to make the whole VW better
every year.
But the engine is still our pride and joy.
We machine parts to ridiculous tolerances.
We assemble every engine by hando.
And we run each one twice (and adjust it twice) before we let it go.
(This year, there's on extra bonus: about 25% more power. But the size
is the same and so is the economy.)
All too often, car engines are stuffed in wherever there's room up front.
But we put first things last.



C/W Unknown
A/D Unknown
"LIFE" 1965.12.11