創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

[6分間の道草](798)VWオールド・ビートル、拾遺(36)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。

"New Yorker"誌1959年8月1日号(”LIFE"誌8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、掲載されるたびに世界中の広告クリエイターにピンナップされていました。N.Yは当然、ロンドンでも、スウェーデンのマルメ市でも見ました。


あなたは、労せずして会得できる---なんたるしあわせ。ライヴァルには教えないよね?


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック


なぜ、フォルクスワーゲンはドアを閉める前に窓を開けなければならないのでしょう。


笑わないでください。
しばしば、新しいVWのオーナーの方から、どうしてドアを閉めるのに力がいるのかと聞かれます。
答えは簡単---実際にフォルクスワーゲンは気密なのです。
窓を閉めておくと、ドアが閉まる時、通風口をピッタリとふさぐような格好になるのです(もし、あなたが窓を空気の逃げ口としてお開けにならなければ)。
要するに、VWのすべての部分が完全に適合しているために起きる現象といえましょう。
そんなに驚くほどのことではありません。私たちがやってきたように、あなたも長期間、同じ基本形に基づいた車をつくり続けたら、調子の悪いところはその間にすべて取り除かれているはずです。永久に。
しかもなお私たちは、生産ラインのいたるところに点検部門を設けています(わが社の工場には、直接生産をしない3,500人の人間がいます)。
ほかのことはどうでも、当社のこのクラフトマンシップだけは覚ておいてください。
さて、当社での最終のチェックポイントは、窓を上げてドアを閉めてみることです。そっと。
もしドアがちゃんと閉まらなかったら、完壁なのです。


C/W ボブ・レブンソン
A/D ヘルムート・クローン
foto  ヘルムート・クローン
掲載誌年月日:
"LIFE" 1961.03.24




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.


Why you should open a window before you close the door of a Volkswagen.


Don't laugh.
Every now and then a new VW owner asks why the doors seem hard to close.
The reason is simple: the Volkswagen is practically airtight.
With the windows up, the door meets a solid wall of trapped air. So it takes a little extra push to close it. (Unless you open window just a crack to let the air escape.)
It happens because every last VW part fits just so. Which really isn't so surprising.
When you've been making the some basic car as long as we have, all the wrinkles get ironed out along the way. For good.
Even so, we still make it a point to inspect every operation all down the line.(We have 3,500 people who do nothing else.)
It's the kind of craftsmanship you may still remember, but not really expect any more.
At the final checkpoint, on inspector cranks up the windows and tries to close a door. Gently.
If it doesn't work, he knows it's perfect.


C/W Bob Levenson
A/D Helmut Krone
foto  Helmut Krone
"LIFE" 1961.03.24




2009.02.04追記

cnot さんに1997年にカンヌで賞をとったパサートのCMをYouTubeにアップしていただきました。イギリスDDBの制作だそうです。cnot さん、ありがとうございました。