創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

[6分間の道草](792)VWオールド・ビートル、拾遺(30)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。

"New Yorker"誌1959年8月1日(”LIFE"誌は8月3日)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの手引きとなっています。


キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック




車ジャングルで、小さなカブト虫は
どうやって生きながらえているのでしょう?


目立たないからです。
ガソリン・スタンドにもめったに姿を現わしません。そんなにガソリンを必要としないのです(リッターあたり平均11.5km走ります)。タイヤ交換もあまり必要ありません(1組で約64,000kmもちます)。
それに、水のそばには決して近づきません(フォルクスワーゲンのエンジンは水冷式ではなく空冷式ですから、不凍液も要りません)。
ご存じのように、カブト虫の世話や食費のための出費は、たいしたものではありません。
だから、獰猛なジャングルの動物ではありませんが、家庭用のペットとしては理想的です。
これが1949年に米国へやってきた小さな2匹のカブト虫が200万匹にも増えた理由です。



C/W 不明
A/D 不明
"LIFE" 1967.06.16





The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives]
An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.



How does a little bug survive
in the automotive iungle?


Inconspicuously.
It's rarely observed around gas stations.
Because it doesn't often need gas. (It gets around 27 miles to a gallon.) It doesn't often need tires. (It gets around 40,(0) miles
to a set.) And it never goes near the water. A( Volkswagen's engine is cooled by air in stead of water, which means it doesn't need
anti-freeze either.)
As you can see, the care and feeding of a bug doesn't amount to much. So even though it isn't one of those real wild jungle
animals, it makes on ideal house pet.
That explains how 2 little bugs who come
to America in 1949 multiplied into 2,000,000.



C/W Unknown
A/D Unknown 
"LIFE" 1967.06.16