創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

[6分間の道草](805)VWオールド・ビートル、拾遺(38)

 

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今の★数累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日号(”LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターのこころにピンナップされています。


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック


業界誌用のものでしょうか。



前の1台がもたらす利潤は、後ろの2台と同じです。


とても簡単な計算です。
並みの国産車は、ほぼ$3,073、並みVWは$1,803で売られています。
けれども、並みの国産車ディーラーは並みのVWディーラーが得る利潤の半分しか得ていません。
もちろん、VWはビック3の中の1社の年間販売台数の足元にも及ばない---という反論も成り立ちます。
そのとおりです。
けれども、平均して、私たちのディーラーは、他のどの車のディーラーよりも多くの車を売っているのです。
そして、あなたに関するかぎり、それが現実のソロバン勘定になるわけ。
そこのところをもっと詳しくお知りになりたければ、ニュージャージー州、イングルウッド・クリフスにある私たちのディーラー開発部へお電話ください。番号は201(567)7600です。物事を正しく始めるために、電話料金は私どもにつけてください。



C/W 不明 Unknown
A/D 不明 Unknown



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "New Yorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click

For trade magazine?


【Trade advertisement】


The profit on the one in front is the same as the profit on the two in back.


It's all very simple.
The average domestic car sell for around $3,073 and the average VW sells around $1,808.
But the average domestic dealer makes only half as much profit as the average VW dealer.
Now, of course, you could argue that VW doesn't sell nearly as much cars a year as any of
the Big Three.
But our dealers do sell, on the average, more cars than anybody else's dealers.
And that's what really count as far as you're concerned.
If all this sounds like you should find out more, call our Dealer Development Department
in Englewood Cliffs, New Jersey at 201-567-7600. And to start things off right, please
reverse the charges.