創造と環境

コピーライター西尾忠久の1960年代を中心としたアメリカ広告のアーカイブ

(779)VWオールド・ビートル、拾遺(21)

 

はてなスターカウンター

今の★累計です。

"NewYorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの指標の一つとなっています。


キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック





ニューズウィーク

   エネルギー危機

 ガスおよび石油の激減にうめく合衆国

   ビジネス

エネルギー不足、より悪化



浪費しません。欲しがリません。


すでに何千億マイルも走り続けてきたかぶと虫。リッターあた10.6km。
どんなにガソリンを節約してきたことでしょう。そしてお金も。
この世にフォルクスワーゲンほどの働き者はいません。


C/W 不明
A/D 不明
"TRUE"誌 1973年5月7日号



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of
Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.


Waste not. Want not.


BeaNes hove traveled hundreds or billions of miles. At about 25 miles per gallon,·
imagine how much gosoline they've saved. Imagine how much money.

Few thing in life work as well as a Volkswagen.


C/W Unknown
A/D Unknown
"TRUE" 1973.05.07