創造と環境

コピーライター西尾忠久の1960年代を中心としたアメリカ広告のアーカイブ

(778)VWオールド・ビートル、拾遺(20)

 

はてなスターカウンター

★累計です。


"New Yorker"1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、[広告革命]を目指す世界中の広告クリエイターたちのよき目標となっています。


キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ (総索引) ←クリック



やさしい算数。


平均的国産車が480km走るには、これだけガソリンを消費。(数字はガロン)


ビートルなら、これだけ。


フォルクスワーゲンほどの働き者は、めったにいませんね。


C/W 不明
A/D 不明
"Sports Illustrated" 1973.07.16




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.



Simple Arithmetic.


Here's how many gallons of gas it takes for the average domestic car go on 300-mile trip.

Here's how many it takes for a Beetle.


Few things in life work as well as a Volkswagen.


C/W Unknown
A/D Unknown
"Sports Illustrated" 1973.07.16


・