創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(404)[ニューヨーカー・アーカイブ]によるビートル・シリーズ(101)

物価高騰がつづくのにはいろんな要因があるが、原油や鉱物資源の値上げにもよる。
じりじりと増す生活費の困惑。貯金の目減り。
周期的にやってくるようになりつつある。



1973年型を紹介します
かぶと虫:


価格は1972年のまま
再紹介

1999ドル


新型ビートルの価格は、依然として2,000ドル以下、それにフォルクスワーゲン・ビートルは今までになくお買得品。
たとえば、他の小型車にはみられない長い保証期間。2倍強:24ヶ月もしくは24,000マイル。
特定細部に対する今までにないめんどう見(たいしたものです)。5000ヶ所以上を重箱のすみをつっつくように精密検査する検査員が1000人以上。2度も3度も。これでも理想の完璧さには達しないと思ってます。
フォルクスワーゲンには、世界一進んだ自己診断システムもあります。
最新コンピューターが行きつけのディーラーのサービス・ステーションでお待ちしています。あるいは、まもなく---。あなたのVWにプラグをさしこむだけでセンサーとプローブを通して主要な部分を検査し、分かりやすい英語で打ち出しします。これこそ、サービスというもの。
VWオーナーが3,4年後の下取り出しの時、他の同タイプ車より高く売れるわけはこれでおわかりでしょう。
もちろん、古きよき時代を思い起こさせるのは'73年型ビートルの値段だけではありません。品質も、です。


フォルクスワーゲンほどの働き者は、めったにいませんね。


C/W
A/D

"The NEWYORKER" 1972.12.04


The beetle's ads series with "NEWYORkER's archive" (90)





Introducing the 1973 Beetle:

Re-introducing the 1972 price:

$1,999


With the price of our new Beetle still under $2,000, the Volkswagen Beetle is a bigger buy than ever before.
More warranty, for instance, than you get with any other small car. Twice more: 24 months or 24,000 miles.
More attention to specific details than ever (and that's quite a lot). More than 1,000 inspectors meticulously scrutinizing more than 5,000 parts.
Some two or three times. For us, it's not enough to get it right, we want it perfect.
Volkswagen also has the most advanced automotive service system in the world. A brand new computer is, or
soon will be, waiting in your VW dealer's service area. We simply plug it in to your VW, and it checks, via sensors and probes, vital service parts and spells out the results in plain English. That's
service.
Maybe all of this explains why VW owners have gotten more resale dollars after three or four years than the owners of any other comparable car.
Obviously, it's not only the price of the '73 Beetle that reminds you of the good old days. It's also the quality.

Few things in life work as well as a Volkswagen.

C/W
A/D

"The NEWYORKER" 1972.12.04