創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(823)VWオールド・ビートル、拾遺(61)

 

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★累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWオールド・ビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターのライヴァルとなっています。


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ (総索引) ←クリック


フォルクスワーゲンで、すてきな年になりそうですよ。


どうしてだか、フォルクスワーゲンのトータルな実績について
専門家の方々ご存じないんですよね。
まあ、私たちにとって幸いなのは、あの方々は結果論でしか、
判断なさらないってこと。フォルクスワーゲンの売上げはうなぎ
登りなんですからね。
そう、私たちの車は前年を上まわる売上げをつづけています。
1964年は240,000台でした。今年はもっと増え、積年
では100万台を突破するでしょう。
とはいえ、前を走っているVWの年式をあてられることってあり
ません。乗り手も気にもとめていません。
乗り手は、燃費率もタイヤの持ちのよさも心得ています。駐車ス
ペースが小さくてすむってことも不凍液まわりの心配が不要だっ
てことも。部品が必要になればいつだって在庫があるし、サービ
ス網が完備しているってことも。
こうしたことの結果として、フォルクスワーゲンの扱い店は、他車
の扱い店よりも1店あたりの販売台数が多くなっているのです。
だから、販売店主が儲けから自分用にロールス・ロイスを買ったか
らって、誰も非難なんかしませんよ。VWとロールスのあいだって、
そんなにへだたってるわけじゃないし。



C/W 不明 Unknown
A/D ヘルムート・クローン Helmut Krone
不掲載




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.


"It's been a pretty good year for us here at Volkswagen."


At first, the experts wouldn't have given us 2c for the whole
Volkswagen business.
Luckily for us, we didn't know about the experts until it was
too late. So we couldn't. stop people from buying Volkswagens
left and right.
Every year, we sell more cars than we sold the year before.
In 1964, it was 240,000. This year it will be more. In all,
there are way over a million in this country.
Nobody knows how old the next guy's VW is, and nobody cores.
All they know is that they get phenomenal gas and tire mileage.
They park anywhere and never have to fool around with anti-freeze.
And they can get a port when they need it and service when they
wont it.
The result is that Volkswagen dealers sell more cars per dealer
than anybody.
So if a few of them get bored enough to go out and buy Rolls Royces,
who can blame them.
There's so little in between.


No run.