創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(784)VWオールド・ビートル、拾遺(24)

 

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今の★数累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日(”LIFE"誌は8月3日)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの指針となっています。

キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック



キャンペーンの初期の広告を数日分載します。

[:550]


ジョーンズ家は何年型の車を運転しているのでしょう?


ジョーンズ家は、1台のフォルクスワーゲンと、ここ数年は、同じとしか見えないフォルクスワーゲンを何台か、運転しています。
フォルクスワーゲンは、絶対に流行遅れになりません。実のところ、フォルクスワーゲンがどれぐらいもつか、誰も知りません。初期のVWがまだダメになっていないのですから。
私たちは、エンジンの修理なしに100,000マイル以上の記録を出したVWのオーナーから、手紙をいただいています(また、もし、その方たちが修理が必要な場合には、この車がすばらしいのと同様に、VWのサービスもすばらしいことがおわかりになるでしょう)。
フォルクスワーゲンは、必要な場合には、改良します。より滑らかにカーブをきるために、アンチ・スエイ・バーが、フロント・サスペンションに取りつけられたばかりです。新しいインシュレイションは、エンジンや道路からのノイズを消します。
何年にもわたって、フォルクスワーゲンのほとんどの部分が改良されたのです(しかし心臓と外形は変わりません)。
フォルクスワーゲンのオーナーたちは、これこそドライブを楽しくし、人生を楽しくするやり方だと気づいています。あなたのお考えは?


C/W ジュリアン・ケーニグ Julian Koenig
A/D ヘルムート・クローン Helmut Krone
"LIFE" 1959.11.23



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives]
An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.


An initial advertisements of the campaign is posted for several days.



What year car do the Jones drive?


The Jones drive a Volkswagen and Volkswagenslook alike from year to year.
A Volkswagen is never outmoded. Indeed, ! no one knows how long a Volkswagen lasts; the first VWs made have not worn out. We hear from VW owners who have clocked over 100,000 miles without engine repair (if they ever should need it, they will find VW service is as good as the car).
The Volkswagen does change −where it counts.
A Volkswagen is never outmoded. Indeed, no one knows how long a Volkswagen lasts; the first VWs made have not worn out. We hear from VW owners who have clocked over 100,000 miles without engine repair (if they ever should need it, they will find VW service is as good as the car).
The Volkswagen does change -where it counts. An anti-sway bar has just been added to the front suspension to make curves even smoother. New insulation deadens engine and roadway noise.
Over the years almost every part in the Volkswagen has been changed (but not its heart or face).
Volkswagen owners find this a happy way to drive −and to live. How about you?