[6分間の道草](793)VWオールド・ビートル、拾遺(33)
↑今の★数累計です。
"New Yorker"誌1859年8月1日(”LIFE"誌は8月3日)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの手本となっています。
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キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ(総索引) ←クリック
フォルクスワーゲンは、やりすぎます:4重塗装。
3回でも十分なのに、なぜ4回も塗装するのかって?
フォルクスワーゲンが、ドアの側柱の内側を、外装と同じように仕上げるのと同じ理由です。
そして、腹部も、車のそれというよりも船腹に似せてシールしています。
だれがその違いを知っているのかって? 私たちが知っているんです。
それでは、塗装の話に戻りましょう。
第1回め、VWは、文字どおりペイントに沈みます。入浴するわけです。しかる後、焼きとぎ。
第2回めの塗装は吹き付け、焼き、日に見える部分すべてを手で磨きます。
第3回めの塗装、吹き付け、とつづき、みたび、十分な磨き。
第4回めの塗装、吹き付けと焼き---ヒヤッ!
第4回めの塗装というのは、工場からの思いがけない10月期の特別賞与のようなものです。
これが、フォルクスワーゲンの外装仕上げに、透明感と深みをもたらすのです(じっとご覧になればおわかりになりましょう)。もちろん、これは天候に対する保護塗装でもあります。
これが、フォルクスワーゲンらしいフォルクスワーゲンをつくっている、やりすぎの例です。
C/W ヘルムート・クローン Helmut Krone
A/D ヘルムート・クローン Helmut Krone
foto ヘルムート・クローン Helmut Krone
"LIFE" 1961.03.10
The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.
Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.
Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives]
(An index)←click
In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.
Volkswagen overdoes it again: 4 coats of paint.
Why four coats of paint when three would be more than enough?
For the same reason that we finish the inside of the Volkswagen door jamb like the outside of the car. And seal the underside of the VW so that it's more like a ship's bottom than a car bottom.
Who'll know the difference? We will.
Let's get back to that paint job.
First the VW is literally submerged in paint; bathed in it. Then baked, and sanded.
Coat No.2 is sprayed on. Baked. Then every visible inch is sanded by hand. Coat No.3: sprayed on. Baked. Fully sanded again. Coat No.4: sprayed on. Baked. Whew!
Incidentally, the fourth coot is an extra dividend the factory declared bac November. It gives the Volkswagen finish even more transparency and depth. (You don't look at it; you look into it.) And, of course, it's still another protective coat against the weather.
This is the sort of excess that makes a Volkswagen a Volkswagen.