創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(269)ナショナル航空の広告(2)

[ニューヨーカー・アーカイブ]より


主要都市とマイアミを結んでいるナショナル航空---小さなキャリアです。この程度のローカル・キャリアはいくつもあるのを、ジョージ・ロイス氏は、マイアミ寄航にしぼり、これでもか、これでもか(---というほど予算があったわけではないが、気分的には)印象づけました。


       ★     ★     ★

[:W500]


フロリダへの脱出。
ナショナル航空に、脱出計画を練らしてください。


そうですとも。ココナッツの木に登ったり、かじきと取っくんだり、ハイアライの試合を見たり、ドッグ・レースの勝ち犬に賭けたり。海にゴルフ・ボールをショットしてしまったり---。
沼沢地をポートに乗って草をかきわけながら進んだり、スキン・ダイビングの道具を借りて海にもぐったり、奥さんにビキニを買ってあげたり、一晩中踊り明かしたり---。
ナショナル航空がフロリダの全主要都市へあなたを運んでさしあげますから、どうぞ。
三角飛行料金について。東海岸から西海岸へとお飛びになる場合、直行料金よりもほんの数ドル余分に
お払いいただくだけで、マイアミ寄航コースがとれます。
詳細は旅行代理店でどらんになるか、ナショナル航空までお電話ください。


航空会社を経営するには、こうでなくちゃいけませんね?
そうですとも。


"The New Yorker" 1963.10.12 & 1963.12.28




Escape to Florida.
Let National plot your jetaway.


Climb a coconut tree. Fight a marlin. Watch a jat alai game. Pick 3 Winners at the dog races. Lose a golf ball in the ocean.
Swish through the Everglades on boats that ride over the water.
Rent a skin diving outfit ;Ind get down inside the sea. Buy your wife a bikini. Dance all night.
Natlonal Airlines flies you to all of Florida's key cities. Come on.
TRIANGLE FARE: If you're flying from coast to coast. National will throw in Miami for a few dollars more than the direct round-trip fare. See any navel agent for full details or call National.


IS THIS ANY WAY TO RUN AN AIRLINE?
YOU BET IT IS.