創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(1042)ベスト・セレクション(236)

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オーバックス新聞広告シリーズ(26)


ファッション画をみるかぎり、そう突飛な服は契約していないみたい。パリ・コレで発表されたものの中から、オーバックスの
客なら手をだしてくれるだろうな――といえそうなデザインの
ものばかりをバイヤーが選んでいるとしかおもえない。
いや、商売なんだから、売れなければ理想が高くてもしょうがない
……ってわけでしょう。堅実がいちばん。冒険は5番。



オーバックスのパリ。
新鮮で、優雅で、構築的。 (1965年)


今年のパリ・コレクションは良かったですね。まさに女性らしさが滲みでていた
と思います。
スカートひとつとっても、海軍の青色、水玉模様、動きをかんじさせるブリーツ
など種類が豊富でしたね。サイドをつまんだジャケット、ボタンが横に付いてい
ました。これらはすべて、パリ・コレ用に作られたものです。美しさの原点がここ
にあるのです。オール・イン・ワンのワンピース、スカートが開いているスーツ、ス
リムなドレス……私どもはこれらを構築的と呼んでいます。オーバックスの洋服
はじっくり時間をかけて仕上がります。簡単な作業ではありませんが私どもの使命
なのです。34を超える数の仕入れ品から、ひとつ、学んだ事があります。どれもパ
リ・コレのために、何か月もかけて仕上げてきているのです。
お客様はなにもしなくていいのです。オーバックスがお届けいたします。高価では
なくとも、高価な雰囲気があります。どの洋服にもデザイナーの魂が込められてい
ます。生地にも、飾りにも、スカーフにも、アクセサリーにも。私どもはボタンや
裏地にですら、こだわりを持っています。
実際、オーバックスはバレンシアガやジバンシー、サン・ローラン、モリヌーやX氏
のデザインのような服をイメージして仕上げています。値段を除いて…オーバックス
のパリ・コレをご覧ください…4階オーバル・ルームではドレスを。5階のグレイル
ームではスーツとコートを。まだオーバックスにお越しになったことがない方、こん
なに素敵な時間を味わえる場所はそうそうありませんよ。



C/W ジュディ・プロタス
A/D
Foto
"The New York Times" 1965.03.21
"New York Herald Tribune" 1965.03.21
"New York World Telegram" 1965.03.24


訳は佐藤 汰さん(東海大学政治経済学部経営学科学生)です。



Paris at Ohrbach's:
freshness, elegance, architecture


Paris is a joy this year. The look is feminine, the pleasures endless: navy,
polka dots, pleats, skirts in motion, jackets closed to the side.
But above all, Paris is structured. Much of her beauty springs from a seam
here, a curve there. We call it architecture ... a subtle brilliance you see
in the coat with the all-in-one sleeve, the suit with the burst of skirt, the
dress that skims the body.
Ohrbach's has taken the time to copy these shapes to perfection. It wasn't
easy. But it had to be done. In over 34 import coIlections, we've learned
one thing: you don't toss off in days what Paris took months to create.
And you don't do the job half-way. At Ohrbach's we bring you, not just the
couture's shape, but its mood. Every copy we show comes in the designer's own
fabric. The feathers are his. The flowers are his. The scarves and the jewels
are his. We've even brought home the original buttons and linings.
Ohrbach's, in fact, has copied everything about Balenciaga, and Givenchy, and
St. Laurent, and Molyneux and Monsieur X ... except their salon prices.
Have fun. See and own Paris at Ohrbach's ... dresses in the Fourth Floor Oval
Room, suits and coats in the Fifth Floor Grey Room. If you've never been to
Ohrbach's before, there never was a nicer time to start.



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