創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

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オリン社のスッキリ蘇生(2)


水を安全にしているのは、誰か?


私たちがのどを潤したり、プールに入ったりするには、身の回りの水がきれいであるかどうかにかかっています。そのために一番重要なのは塩素なんです。なんで塩素が一番重要なのでしょう。
化学分野の一大勢力であるオリン社は、水から感染する腸チフスなどの病気を根絶する塩素を開発しました。まず、公共水道施設用の液体塩素を開発し、次にプールで使いやすい粉末や錠剤の塩素を開発しました。
水にラベルが張ってあるわけではありませんが、今日、トミーが水飲み場で飲む水は、「オリンが安全にした」水なのです。


さらに創造的な問題解決−オリンの化学事業部から





C/W フィリス・ロビンソン Phyllis Robinson
A/D ボブ・ゲイジ Bob Gage
Foto ウィンゲイト・ペイン Wingate Paine
"The NewYorker" 1961.04.22
"LIFE" 1961.04.21


訳は東海大学 政治経済学部 経営学科の
和田尊さん、城川真彦さん、佐藤汰さん、三並拓馬さん
によるものです。




Who makes the water safe?


Whether we're quenching our thirst or plunging into the pool, we take the purity of our water pretty much for granted.
Chlorine is the chief reason why.
Olin, a major force in the field of chemicals, helped put typhoid and other water-borne diseases out of business with its work in chlorine. For public water systems, Olin actually pioneered the production of liquid chlorine. For swimming pools, Olin developed an easy-to-use granular and tablet form of chlorine.
There's no label on water, but today when Tommy slurps his fill at the public fountain, it could read "made safe by Olin."
Another creative solution to a problem ... from the Chemicals Division of Olin.




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