創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(810)VWオールド・ビートル、拾遺(48)

 

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今の★累計です。


"New Yorker"誌1959年8月21日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWオールド・ビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの随喜の涙ものの文献となっています。


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック





1ポンドあたり1.02ドル


フォルクスワーゲンの新車は、1,595ドルです。
でも、世間でいわれているほど、安くはないのです。
ポンドあたりでいうと、VWはあなたが思い浮かべられるかぎりの
どの車よりも実は、高くついているのです。
いやいや、車の中を見ただけではわかりませんがね。
フォルクスワーゲンみたいに、多くの手間をかけている車は、そう
ありません。
ハンド・ワークだけというのは、驚くべきことです。
VWのエンジンは、手で組み立てられます。一つ一つね。
そして、すべてのエンジンは、2回のテストを受けます。
1回はまだエンジンだけのとき、2回目は車が完成したときです。
フォルクスワーゲンは4重塗装ですが、1回塗るごとに、手で磨か
れます。
天井の内張りすら、手で張られるのです。
キズ、凹み、にかわのシミなどは、 VWには見当たりません。
私たちは、車の部品(それが車全部であっても)を除外しなければ
ならないときには、断乎、そうしているんですから。
ですから、ポンドあたりの計算をしていただくと、どうしてこんな
に高くつくのかということがお分かりいただけましょう。
これは、考えてみる値うちのある問題ですよ、とくに、あなたが、
買いたいのだけど安物くさいから・・・・・・とお考えになって、まだ買
っていらっしゃらないのだとすれば。



C/W ボブ・レブンソン Bob Levenson 
A/D ヘルムート・クローン Helmut Krone 
FOTO  ウィンゲイト・ペイン Wingate Pain
"LIFE" 1963.01.11




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "New Yorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.




$1.02 a pound.


A new Volkswagen costs $1,595.*
But that isn't as cheap as it sounds. Pound for pound, a VW costs more
than practically any car you can name.
Actually, that isn't too surprising when you look into it.
Not many cars get as much put into them as a Volkswagen.
The hand work alone is striking.

VW engines are put together by hand.
One by one.
And every engine is tested twice: once when it's still an engine and
again when it's part of the finished car.
A Volkswagen gets painted 4 times and sanded by hand between each coat.
Even the roof lining is hand-fitted.
You won't find a nick or a dimple or a blob of glue on a VW because we
aren't above rejecting a piece of car (or a whole car) if we have to.
So you can see why a Volkswagen is so expensive when you figure it by the pound.
It's something to think about.
Particularly if you haven't bought one because you thought they didn't
cost enough.