創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(785)VWオールド・ビートル、拾遺(25)

 

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今の★数累計です。

"New Yorker"誌1959年8月1日(”LIFE"誌は8月3日)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの手本となっています。

キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック



キャンペーンの初期の広告を数日分載します。

 

       
198ポンド

フォルクスワーゲンのアルミ・エンジンが、つねに進んでいるわけ)


重いエンジンは、効率の敵です。
飛行機のエンジンがアルミ製になっている理由も、ここにあります。フォルクスワーゲンのエンジンがアルミニウムとマグネシウムの合金(アルミよりもさらに軽い)で精巧に鋳造されている理由も、これです。
フォルクスワーゲンは、ほかの方法でも、この荷重---を減らしています。エンジンは、空冷式です。カサばるラジエイターがありません(冬には凍り、夏には沸騰する水がないのです)。また、リア・エンジンにすることで、普通の車が持っている重いドライブ・シャフトがなく、後車輪にジカに動力を伝えます(ぬかるみや、砂地、氷原や雪道など、他の車がスキッドするところを、あなたはドンドン走れます)。
つまり、フォルクスワーゲンのエンジンの重さは、たった198ポンド、その1ポンド1ポンドが生きているのです。1ガロンの燃料で確実に32マイルは走れます(普通のカソリンで、普通の運転で)。さらに、交換時期までオイルの補給もいらないはずです。また、エンジンは非常に効率がよいので、トップ・スピード時と巡航速度が同じです。1日中、時速70マイルで走りつづけても平気です。
こうしたことが、中古のVWでも、新車とほとんど同価値をつけられている理由のいくつかです。VWのディーラーが、もっと他の点についても見せてくれるでしょう。


C/W ピル・バーンバック ジュリアン・ケーニグ
A/D ヘルムート・クローン

 
"LIFE" 1959.08.24




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives]
An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.


An initial advertisements of the campaign is posted for several days.



 

  

198 lbs.
(why Volkswagen's aluminum engine is still years ahead of its time)


Dead weight in an engine is the enemy of efficiency.
That's why airplane engines are made of aluminum. Why Volkswagen's engine is ingeniously cast of aluminum and magnesium alloys (even lighter than aluminum.)
Volkswagen reduces dead weight in still other ways. The engine is air-cooled---no bulky radiator.(No water to freeze in winter, or boil over in summer.) And placing the engine in the back gets rid of the conventional heavy drive-shaft while giving direct power to the wheels.(In mud, sand, ice, snow, where other cars skid, you go.)
As a result, the Volkswagen engine weight only 198 lbs. and every pound works. You get an honest 32 miles to the gallon (regular gas, regular driving.) and will probably never oil between changes. And the engine is so efficient, top and cruising speeds are the same. You can go 70 mph without strain, all day long.
These are some of the reasons a used VW  is worth almost as much as a new one. Your VW dealer will show you the other.


C/W Bill Bernbach Julian Koenig
A/D Helmut Krone

"LIFE" 1959.08.24