創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

[6分間の道草](799)VWオールド・ビートル、拾遺(37)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。

"New Yorker"誌1959年8月1日号(”LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターのこころにピンナップされています。


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック




修理ですか? 部品ならそっくり組み立てるほどありますよ! 


1台のフォルクスワーゲン・セダンには部品が5,008あって、ディル・
タトル氏は倉庫や店頭に全部在庫しています(ほかの特約ディーラー
もそうです)。
あなたはVWを直すのに部品の取り寄せをお待ちにならなくてもい
いのです。タトル氏の店は年代物のVWも同様に修理できます。心臓
も外形も同じに残っていますから。
VWの部品は安いです。新品のフロント・フェンダーは21.75ドル。
シリンダ一・ヘッドはたったの1,995ドル。
フォルクスワーゲンのサービスは迅速です(エンジンを外して取り
替えるまでに90分間です)。
ただ、インドのバンガロアにお住まいで、VWをご注文いただいて
も、配達はちょっと無理ですね。お近くにサービス網がないので。
VWの部品は純正部品です。つまり、車についているのと同じだか
らゴキゲンです。
でもね、こういうものが必要なことって、めったにはありません。



C/W ジュリアン・ケーニグ Julian Koenig
A/D ヘルムート・クローン Helmut Krone

"LIFE"  1960.02.08



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.




Repair 'em? I've got enough parts to build 'em!


There are 5,008 ports in a Volkswagen
sedan and Dole Tuttle has all of them in stock
or on tap. (So does every olher authorized
Volkswagen doaler.)
You don't wait to get a Volkswagen serviced.
Mr. Tuttle repairs even vintage VWs
with equal facility; their heart and face have
remained the same.
Volkswagen parts are inexpensive. A new
front fender is $21.75. A cylinder head is
only $19.95.
Volkswagen service is fast Ion engine can
be removed and replaced in 90 minutes.}
If you lived in Bongolore, Indio, and
ordered a Volkswagen we wouldn't deliver
it. No VW service nearby.
VW spare ports are taken from regular pro·
duction; identical with those in the
cor itself, ond so just os good.
The intriguing thing is, they are
seldom needed.