創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(786)VWオールド・ビートル、拾遺(26)

はてなスターカウンター

今の★数累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日(”LIFE"誌は8月3日)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの道標べとなっています。

キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ
総索引) ←クリック



'51 '52 '53 '54 '55 '56 '57 '58 '59 '60 '61年型フォルクスワーゲン


フォルクスワーゲンをつくりはじめてからこのかた、私たちは、時間と努力のすべてを、ただ一つの基本的な型に注いできました。
私たちがたくさんの実践を行なってきたことはわかっていただけるでしょう。
私たちは、VWの各部分がとてもぴったり嵌合するようにつくってきたので、完成車はまったく気密です。
エンジンも非常に注意深く工作し、組み立てているので、VWは新車のときから一日中トップ・スピードで走らせることができます。
私たちは、軽々しく変更を行なったりしません。またVWが違って見えるように変えたりしません。ただ性能をよくするためにだけ変えるのです。
万一変更をするような場合には、私たちは新しい部品も以前の型のフォルクスワーゲンにも合うようにします。
この結果、フォルクスワーゲンの特約ディーラーは、何年型のフォルクスワーゲンでも直すことができるというわけです。最初のVWだって直せます(なぜかって? 何年型でも取り替えのきく部品を使っているからです)。
もしあなたが、毎年または2年ごとに流行遅れになる車と、絶対にそういうことのない車のどちらにするか、とせまられたらどちらになさるでしょうか?


C/W ボブ・レブンソン Bob Levenson
A/D ヘルムート・クローン Helmut Krone
"LIFE" 1961.02.10<<



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives]
An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.




The '51 '52 '53 '54 '55 '56 '57 '58 '59 '60 '61 Volkswagen.


Ever since we started making Volkswagens, we've put all our time and effort into the one basic model.
You can see we've had lots of practice.
We've learned to make every part of the VW fit every other part so well, the finished car is practically air-tight.
The engine is so carefully machined and assembled, you can drive a brand new VW at top speed all day.
We don't make changes lightly. And never to make the VW look different; only to make it work better.
When we do make a change, we go out of our way to make the new part fit older Volkswagens, too.
With this result: An authorized Volkswagen dealer can repair any year's Volkswagen, even the earliest. (Why not? They use mostly interchangeable parts!)
If you had to decide between a car that went out of style every year or two and a car that never did, which would it be?