創造と環境

コピーライター西尾忠久の1960年代を中心としたアメリカ広告のアーカイブ

(770)VWオールド・ビートル、拾遺(14)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWオールド・ビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターを水先案内しています。


キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック


1960年代のニューヨーク市の水飢饉のときの新聞1ページ広告。



節水。


これは、水をまったく必要としないフォルクスワーゲンの提供です。



C/W ボブ・レブンソン
A/D ヘルムート・クローン




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.


N.Y in the 1960's . It drank and the seal of "Save Water" was pasted to the faucet of water service in hotel's dressing room.





Presented by Volkswsagen, the car with the air-cooled enfgine that doesn't use any.



C/W Bob Levenson
A/D Helmut Krone