創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(87)フォルクスワーゲン・ステーション・ワゴンの広告(13)



大きい彼から、いろいろと学びました。


私たちは、よいアイデアを見ても、借りないですますなどということはしません。
ですから、バスの長所をすべて備えたステーション・ワゴンという考え方には、抗しきれませんでした。
大きい彼から、いろいろと学びました.
VWのステーション・ワゴンに、バスと共通したところがたくさんあるのは、そのためです。
運転者は最前部にすわれますから、視界がすごく広い点。
エンジンが最後部にある点。
窓は(合計21)天井の明りとりも含めて、ぐるりについています。
座席は椅子の高さ、その上、後部へ行くための通路もあります。
フォルクスワーゲン・ステーション・ワゴンのヘッド・ルームは、ほんとうのバスよりも低いことは事実ですが、 ドアはバスよりも多いん(5)です。
それに、空気と景色をいっぱい楽しむために後へスライドするサン・ルーフもあります。
VWの室内はゆったりしているので、ほんもののてバスみたいだとお感じになるほど。
けれども、駐車するときは違いますよ。VWワゴンは、VWセダンに比べて9インチ長いだけです。
最近私たちは、ほかにもバス・タイプのステーション・ワゴンを2、3見かけました。
きっと、物事は平均化の方向に進んでいるんでしょうね。
大きいバスたちも、私たちから何かを学びとったのでしょう。






We Learned something from the big boys.


We're not above borrowing a good idea when we see one.
And the idea of a station wagon with off the vlrtvet of a bus was too good to resist.
Which is why the VW Station Wagon has so much in common with other buses.
The driver is way ou front, so he can see where he's going/
The engine is in back, out of the way.
There are windows all around (21) in all including the skylight kind on top.
The seat are chair-high. And you can even have on aisle to step to the rear.
The Wolkswagen Station Wagon has a bit less headroom than a real bus, but it has more door (5) and a sunroof that slides back for lots of air and lots of view.
There's so much oom inside the VW, you may think you'ar driving the real thing.
But not when you park, the VW Wagon is only 9inches longer than the VW Sedan.
Lately, we're spotted a few other bus-type station wagon on the sense.
So maybe things have worked out evenly after all.
The big boys learned something from us.