創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(88)フォルクスワーゲン・ステーション・ワゴンの広告(14)



私たちは、重荷のフロントを切り捨ててしまったのです。


フォルクスワーゲン・ステーション・ワゴンが、なぜ、切り落としたような形をしているかもうお分かりですね。
エンジンを後ろにもっていってしまったので、前のフロント部分がなくなったのです。
利点は明らかです。
普通のワゴンよりも4フィートも短くて、フォルクスワーゲン・セダンよりはたったの9インチ長いだけです。
駐車は小型スポーツカー並みです。
それでいて、中は、ほかのどんなワゴンよりもたくさんのものを運べます。1632ポンドも運べるのです。
それからそんなにはっきりとは目立たない利点も2つ,3つあります。
普通のワゴンよりもタイヤにかかる重さが約1トン少ないのです。
ですから、1組のタイヤで35,000マイル走るのも当然ですね。
さらに、水を絶対に必要としません。不凍液も。空冷式エンジンだからです。
大きなワゴンはいうに及ばず、コンパクトカー並みのガソリン消費率ですみます。(1ガロンあたり24マイル)。
それでも前にフードが必要ですか?
あなたの後ろで全部やっててくれるのに?





That' a load off our front.

Now you know why the Volkswagen Station Wagon has sawed-off look.
There is o front in front because we put our engine in back.
The advantages are obvious.
The Volkswagen is 4 feet shorter than standard wagon, but only 9 inches longer than the Wolkawagen Sedan.
It park like a little sports car.
Yet inside, you can carry more stuff than any wagon made:1632 lbs.
Then there are a couple of advantages that aren't so obvious.
The VW is nearly a ton lighter on its tires than standard wagons. So 35,000 miles to a set is not unusual.
And you'll never need water. Or anti-freeze. The engine's air-cooled.
Yet get the kind of mileage people hope for in compact cars, to say nothing of big wagons. (24 mpg is average.)
And you're still pushing a head in front? When all that could be behind you?