創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(818)VWオールド・ビートル、拾遺(47)

 

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今の★数累計です。 "New Yorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWオールド・ビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの随喜の涙ものの文献となっています。


キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック


明日のとどっちが先?

[:W450]


フォルクスワーゲンの「自動変速棒装置」。
言うより使うほうがラク


うーん、どうも口になじない---でしょう?
でも、いちど実際に使ってしまえば、あとは簡単です。
初心者泣かせのクラッチ・ペダルがないのです。
だからギヤ・チェンジしないで、どんなとこだろうとらくらく走り回れます。
ハイウェイでは一度だけギヤ・チェンジ(これってオーバードライブに似ています:
スピードはあがっているのに、エンジンの回転数は自動的に落ちています)。
も一つ、ぬかるみにつっこんだ時(とてつもない急坂にさしかかった時も)シフト
をローへ。
簡単でしょう?
そうそう、自動変速棒装置はオプションなんです。
とはいえ、そうたいして金額ではありません。
ほかの自動変速装置とくらべれば、バーゲン並みの値段です。
というわけで、お金も労力もとにかく節約型:
フォルクスワーゲン仕様なんです。



C/W 不明 Unknown
A/D 不明 Unknown
FOTO  不明 Unknown
"LIFE" 1968.02.23
"LOOK" 1970.02.25



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "New Yorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.

[:W250]


Volkswagen's automatick stick shift.
It's easier to use it is to say.


It's quite a mouthful, isn't it?
But once you get by the name, the rest is easy.
There isn't a clutch pedal to contend with.
And for all practical purposes, you can drive everywhere without shifting.
On the highway, you shift once. (This is like an overdrive: you go faster, your engine goes slower, and your automatic bug won't turn into on automatic hog.)
And when the going gets rough (like up a ridiculously steep hill, you can shift into low.
What could be simpler?
One thing, the automatic stick shift is on option.
So you'll have to pay a little more.
But compared to other automatics, it's a bargain.
Because with every automatic stick' shift, we include a remarkable money.! saving device:
A Volkswagen.