創造と環境

コピーライター西尾忠久の1960年代を中心としたアメリカ広告のアーカイブ

(777)VWオールド・ビートル、拾遺(19)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の志のある広告クリエイターのスプリング・ボードとなっています。


キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック

アメリカは世界最大の呑ん兵衛の国ですぞ。


1ガロンで25マイル走る車のしらふなあり方。


C/W 不明 Unknown
A/D 不明 Unknown
FOTO 不明 Unknown
"Harper's Magazine" October 1973



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "New Yorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.

[:W250]


THIS COUNTRY HAS THE
BIGGEST DRINKING PROBLEM
IN THE WORLD.


A sobering thought from the car that gives you 25 miles to the gallon.