創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

[6分間の道草](802)VWオールド・ビートル、拾遺(40)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。


"New Yorker"誌1959年8月1日号(”LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターのこころにピンナップされています。

キャンペーンの丹念な跡づけはの『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック


見落としってあるものですねえ。「ニューヨーク・アーカイブ」1969.05.09の見落とし。



困った時には、わが家がいちばん。


どんなにみすぼらしくたって、フォルクスワーゲン指定ディーラーほどいいところはありません。
必要とする部品をあなたが待つのではなく、部品のほうであなたを待っていてくれる場所が、ほかのどこにありましょう。
VWのディーラーは、常にVWの全部品を3ヶ月分在庫しています。よく使われる部品はそれ以上も---。
(その部品は、土地柄によって違いがあります。南西地区では、オイル・フィルター・ガスケット。北東地区では、バルブ・カバー・ガスケットです)。
VWの改良個所について、あなたよりも先に知ってしまう整備士も、VWのディーラー以外では見つかりません。
VWの技術担当者から、VWの各ディーラーで開く新改良講習会で講習を受けるのです。

こんなに熟練者の手が待っているというのに、見ず知らずのところを訪ねることはありませんね?
わが家に帰ればいいだけなんですから。


CW 不明 Unknown
AD 不明 Unknown
FOTO 不明 Unknown
"New Yorker" 1969.05.09
"LOOK" 1969.05.09



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "New Yorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


It is an oversight of New Yorker Yorker's Archives.



When you're in trouble there's no place like home.


Be it ever so humble, there's no place like on authorized VW dealer.
Where else will you find the ports you need waiting for you, instead of you waiting for them.
You see, a VW dealer keeps a threemonths supply of every VW port on hand.
And a little extra of the ports he'll need the most.
(lt's different all over the U.S.A. In the Southwest, it's oil strainer gaskets. And in the Northeast, it's valve cover gaskets.)
And only at a VW dealer will you find mechanics who know all about newimprovements before you do.
They learned by attending a new improvements seminar given by VW engineers at a VW deoler.
So with all this expert core ovailable, why go to strangers?
When you can just come home.