創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(385)[ニューヨーカー・アーカイブ]によるビートル・シリーズ(82)




この広告に感心したら、
当ブログに紹介した
DDBの秘密兵器---小道具づくり屋さん←クリック(2009.12.15)
DDBの隠し玉---ジョアン・グリン夫人とスタイリング部←クリック(2009.11.22)
DDBのスタイリング部は女性のトリデ←クリック(2009.05.25)
も、再読なさると、ボスもまきこんで、仲間との会話がはずむはず。



私たちは毎年、石膏づくりから始める必要なしです。


私たちはこれで、基本の同じVWを、とても長い間つくり続けているので、もうすっかり飽きてしまっているとお考えかもしれません。
しかし事実は、私たちはまだ研究を続けているのです。
私たちは、どうすれば最高の車に仕上げることができるかを研究してきました。また、どうすれば各部品をぴったりと合わせることができるかも研究してきました。この車は、実際に気密なのです。
ですから、私たちは、車の働きをよくするためには、非常に多くの時間をかけます。
今年は、ブレーキがより効率よくなりました。ヒーターのほか、20ばかりのものもよくなりました。
新しい部品をつくる時に私たちは、それが古い年式のものにも合うようにつくろうと努めます。ですから、VWが永久に走り続けるのを妨げうる何ものもないのです。また、外観が永久に新しくあることを妨げうる何ものもありません。
毎年、石膏づくりから始めるのだと、こうはいきません。
たった今、現在の型のよじれを伸ばしたかと思うと、すぐにまた、次のよじれに当面しなければならないのです。
来年型のための大変更の「大宣伝」ぐらい、私たちにとって理解できないものはありません。
あの人たちは、今年のは自慢のものじゃないのでしょうか ?


C/W
A/D

"The NEWYORKER" 1969.04.26


The beetle's ads series with "NEWYORkER's archive" (71)


We don't have to start from scratch each year.


We've been making the same basic VW for so long now, you'd think we'd be bored with the whole thing.
But the fact is, we're still learning.
We've learned how to finish the car superbly. And how to make the parts fit so well, the car is practically airtight.
So we have plenty of time to concentrate on making the car work even better.
This year the brakes are more efficient, and the heater, and some 20 other things.
When we do make new parts we try to make them fit older models, too. So there's nothing to stop a Volkswagen from running forever.
And nothing to stop it from looking new forever, either.
Starting from scratch each year can get in the way of all that.
Just when they've ironed out the kinks in the current model, they have to face the kinks in the next.
We'll never understand all the hoopla over the "big changes" for next year's models.
Weren't they proud of this year's?


C/W
A/D

"The NEW YORKER" 1969.04.26