創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(538)Ads of VW beetle won prizes

On "DDB NEWS" August issue, 1974.


'Award Winners’ 1973〜74年に受賞したVWビートルの広告たち。


One show---Art Directors Club of New York and Advertising Writers Association of New York.
AIGA---American Institute of Graphic Arts.
ANDY
CLIO



このご時世に1kg・670円で極上肉が買えましょうか?


フォルクスワーゲンの1kgは、他の車と比べて決して安いとはいえません。でも手に入るのは極上
ものです。
この値段で何が手に入るか、まあ見てやってください。
6kgもの塗装。日に見えない所も含めて(だからフォルクスワーゲンは夜通し青空駐車したって、腐りません)。
防水性、鋼板板で密閉された底部。
岩、雨、さび、腐蝕から車を守ります。
かぶと虫1台あたりの検査個所が1,000以上。
車の部品としては充分間に合っている、また一見すこしも悪いとは思えないパーツでも不合格にするほどの、気むずかし屋の検査官が1,014人。
車のパーツの状態のきちんと教える電子診断。
レギュラー・ガソリンでリッターあたりの走行距離が10,6kmという1600ccアルミニウム・マグネシ
ウム・エンジン。
フォルクスワーゲンならではの高価な下取り価格。
もともとみごとな出来栄えの車に加えられた変更、改良個所がなんと22,000ヶ所以上。
フォルクスワーゲンを作り上げる時の細心の注意からすれば、フィレミニヨン車とでもいいたいところ。でも、やんぬるかな、あまりにも歯ごたえがありすぎます。


この世にフォルクスワーゲンに勝る働き者なし。


"Newsweek" April 27, 1973


Silver Awaed/Consumer magazine single ad, color/The One Show
C/W Jane Talcott
A/D Steve Graff




Can you still get prime quality for $1.26 a pound?


A pound of Volkswagen isn't cheap compored to other cars. But what you pay for is the quality.
Prime quality.
Just look at what you get for your money:
13 pounds of point, some. of it in places you can't even see. (So you can leave a Volkswagen out overnight and it won't spoil.)
A watertight, airtight, sealed steel bottom that protects against rocks, rain, rust and rot.
Over 1,000 inspections per one Beetle.
1,014 inspectors who are so finicky that they reject parts you could easily ride around with and not even detect there was anything wrong.
Electronic Diagnosis that tells you what's right and wrong with important parts of your car.
A 1600 cc aluminum-magnesium engine that gets 25 miles to a gallon a regu ar gasoline.
Volkswagen's traditionally high resole value.
Over 22,000 changes and improvements on a car that was well built to begin with.
What with all the care we take in building every single Volkswagen,
we'd like to call it a filet mignon of a car. Only one problem. It's too tough.


Few things in life work as well as a Volkswagen.


"Newsweek" April 27, 1973


Silver Awaed/Consumer magazine single ad, color/The One Show
C/W Jane Talcott
A/D Steve Graff



ガソリン病が続くようなら---


フォルクスワーゲンをためしましょう。
VWはガソリン問題解決に大きな効力があります -- すばらしく低燃費なので。
また頭痛も和らげます。オイルはクォートでなくパイントしか必要ありません。さらに不凍液も不要。
それに新車輸入時の神経のいらいらも和らげます。フォルクスワーゲン・オーナー総括保証は、どんな車もおよばぬほどの看護をします--- 病気中でも、健康時でも。
フォルクスワーゲンは本当にほとんどの車が治せない問題も治します。
なんなら2台お持ちになっては。


"Time" February27, 1973


Gold Award / Consumer magazine single ad, b & w / The One Show
C/W Jane Talcott
A/D Steve Graff




If gas pain persist, try Volkswagen.


A VW goes a long way in relieving gas problem -- by getting terrific gas mileage.
It also relieves those little headaches -- by needing pints of oil instead of qaurts. And not needing antifreeze.
Plus it gets rid of nervous upsets due to owning a new car. With Volkswagen's Owner's Security Blanket, you're provided with the best care only car have -- in sickness and health.
The fact is Volkswagen can cure lot of problems that most can't.
Maybe you should take two.


"Time" February27, 1973


Gold Awaed/Consumer magazine single ad, b & w/The One Show
C/W Jane Talcott
A/D Steve Graff



ガソリン配給制に代わる配慮ある案。


この絵のどこに配慮があるかって? そう、もしこれが実現したら、毎年280億5600万ガロンものガソリンが節約できるという点。
どうしてこういう数字がでたか? 私たちは全国平均を得意とする国民性のおかげで、普通の車が年間735ガロンものガソリンを使うことを知っています。かぶと虫は399。そこで現在路上を走っている8500万台の平均的車種を全部カブト虫に代えたら、28,560,000,000ガロンのガソリンを節約できわけです。(多少の誤差はありましょうが)。
かぶと虫の空冷エンジンのおかげで、水や不凍液がどのくらい節約できるかはまだ計算してみたとはありません。
駐車スペースがどんなに増えるかもちょっと計算できませんでした。
フォルクスワーゲン世界でどんなにお金を節約できるかはもちろん。
でもこれがとっぴな考えでないことに私たちは確固たる自信があります。すでにオシニングではかぶと虫のパトカーが登場しています。L.A.では自家用運転手付カスタム・かぶと虫。そしてホンデュラスの町中ではフォルクスワーゲンのタクシー、そしてミズーリではかぶと虫が家畜の群れを導いています。
ガソリンの価格が上がり、配給制が実現されそうな今ほどかぶと虫が美しく見えたことはないでしょう。いえ、見事にと言っても過言ではありません。


この世にフォルクスワーゲンほどの働き者は、まず、いません。


chuukyuu補】"rationing(配給)" って用語がのこっていたなんて---第2次大戦中の米国の市民生活の名残りですかね。60数年前、米国ですらガソリンは切符制だったらしいことをしのばせる、なつかしい用語。


"True Magazine", November, 1973


AIGA Best Print ads
CW:Jane Talcott
AD:Wally Arevalo




A rational alternative to rationing gas.


What's right with this picture? Well if it were true, we'd be saving 28 billion, 560 million gallons 01 gas every year.
How did we arrive at that figure? Since we're a notion of notional overages, we know the overage car uses about 735 gallons of gas a year. The Beetle, 399.
Turn the eighty-five million overage cars on the road right now into Beetles, and it works out to a saving of 28,560,OO0,000 (give or take a few gallons).
Now we haven't figured out all the water and antifreeze that would be saved with the Beetle's air-cooled engine.
Nor can we compute the extra parking space that would be around.
Not to mention all the money people would be able to save in a world of Volkswagens.
But we know for sure that this is no piple dream. There already are police car Beetles up in Ossining. And a custom built, chauffeur-driven Bug in L. A. And Volkswagen taxis all over Honduras. And a Beetle that herds cattle in Missouri.
So with gas prices going up and rationing becoming a reality, the Beetle never looked so good. In fact, you might almost call it beautiful.


Few things in life work as well a Volkswagen.


"True Magazine", November, 1973


AIGA Best Print ads
CW:Jane Talcott
AD:Wally Arevalo



それぞれ、また、かぶと虫に戻りました、とさ。


(左上から 右上、そして右下)


'68年にVWを売ってね。
だけど、アメ車はどれも故障ばっかりo
部品とか、あれこれお金をつぎこまされるんで
もうウンザリ。 で
'73型かぶと虫を買ったんだ。


デビッド・ダンジグ
N.Y.ロチェスター


追伸 彼女もカブト虫にするんだって。

         


           言ってみればスタイルが問題だったの。
             でもよかったのはスタイルだけ。
               最初の1,2ヶ月だけで4回も立ち往生。
                 それでまたフォルクスワーゲンにしたの。
                   (予算は3,4千ドルも余分にあったんだけど、 
                    他の卓はとでも買う気になれなかったわ。)

                     キャシー・ディーバー,
                     Calif.マウントビュー 
                     

 



     金まわりも長くなったんで、かぶと虫よりすこし羽振りのいいのに
     変えてみることにしたんですよ。ところが向きを変えるたびに、他の
     邪魔にならないようにしなければならない。これじゃあ2束3文で、
     死にたくもなる。だからフォルクスワーゲンにしたんです。
     ウイリアム・D・オーライト
     Pa フィラデルフィア


"Harper's Magazine", November, 1973


AIGA Best Print ads
CW:Mike Mangano
AD:Charlie Piccirillo
Photographer: Frank Cowan


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