創造と環境

コピーライター西尾忠久の1960年代を中心としたアメリカ広告のアーカイブ

(773)VWオールド・ビートル、拾遺(17)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。

"NewYorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWオールド・ビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの心に今なおピンナップとなっています。




ガソリン病が続くようなら---


フォルクスワーゲンをためしましょう。
VWはガソリン問題解決に大きな効力があります -- すばらしく低燃費なので。
また頭痛も和らげます。オイルはクォートでなくパイントしか必要ありません。
さらに不凍液も不要。
それに新車輸入時の神経のいらいらも和らげます。フォルクスワーゲン・オーナー
総括保証は、どんな車もおよばぬほどの看護をします--- 病気中でも、健康時でも。
フォルクスワーゲンは本当にほとんどの車が治せない問題も治します。
なんなら2台お持ちになっては。


Gold Award / Consumer magazine single ad, b & w / The One Show
C/W ジェイン・タルコット
A/D スティーブ・グラッフ
"TIME" 1973.02.27




The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.



If gas pain persist, try Volkswagen.


A VW goes a long way in relieving gas problem -- by getting terrific gas mileage.
It also relieves those little headaches -- by needing pints of oil instead of qaurts. And not needing antifreeze.
Plus it gets rid of nervous upsets due to owning a new car. With Volkswagen's Owner's Security Blanket, you're provided with the best care only car have -- in sickness and health.
The fact is Volkswagen can cure lot of problems that most can't.
Maybe you should take two.


Gold Awaed/Consumer magazine single ad, b & w/The One Show
C/W Jane Talcott
A/D Steve Graff
"TIME" 1973.02.27