創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(58)VWビートルの広告(31)

ラストの1行---「へえ、1970年代の米国のビジネスマンって、ホンネはそうだったんだ。万国共通なんだ」って感じますね。いえ、あなたは、もっと根性がすわってるでしょうけど。


やっとフォルクスワーゲンのすてきな写真がとれました。

フォルクスワーゲンがよく見えは始めるのは、他のすべてのものが悪く見え始める時です。
たとえば夜遅く、なかなか寝つかれないでいて、外がマイナス23℃なのに車に不凍液を入れ忘れたことを思いだした時。
(フォルクスワーゲンは不凍液を必要としません。エンジンが空冷式になのです)。
たとえば、朝早くに車を出そうとしたら、ガソリン・ゲージがEをさしている時。
(4ℓも残っていればVWなら約50kmは走れます)。
たとえば、ドライブウェイからはずれた道で、ご近所の車が雪と悪戦苦闘している時。
(エンジンが後ろにあるのでVWは雪の上でもラクに走ります。つまり、より強い牽引力が後輪に働くのです)。
たとえば、街に乗り入れ、駐車スペースが、除雪車と大きくて厚い壁とのあいだに半分しかない時。
(VWは、駐車スペースが半分しかなくても入れるほど小型です)。
たとえば、今朝の9時15分、オフィスに来ているのがあなたのほかにはボスしかいない時。
(それ以上にすてきに見えるものがほかにありましょうか?)




We finally came up with a beautiful picture of a Volkswagen.

A Volkswagen starts looking good when everything else starts looking bad.
let's say it's late at night and you can't sleep. It's 10 below and you forgot to put antifreeze in your car.
(A Volkswagen doesn't use antifreeze. Its engine is cooled by air.)
let's say it's now morning: You start your car and the gas gauge reads Empty.
(Even with a gallon left, you should go approximately 27 miles in a VW.)
let's say you notice on your way out of the driveway that every other car on your block is stuck in the snow.
(A VW goes very well in snow because the engine is in the back. It gives the rear wheels much better traction.)
let's say you make it into town and the only parking space is half a space between a snow plow and a big, fat wall.
(A VW is small enough to fit into half a parking space.)
let's say it's now 9:15 a.m. and the only other guy in the office is your boss.
(Now what could be more beautiful than that?)