創造と環境

コピーライター西尾忠久の1960年代を中心としたアメリカ広告のアーカイブ

(688)[ニューヨーカー・アーカイブ]によるソニーのシリーズ(15)

繁栄を確約する広告代理店DDB』(誠文堂新光社 ブレーン別冊 1966.10.01)より。




サッカー・ファンのソニー


みんなとちがう番組を見たいと思ったらテレビを独占し
なければ駄目。 ソニーを持たなければ駄目ということ
になります。
ソニーがあればお好きな番組を、お好きな時に、お好き
な場所で見ることができます。
この新型テレビの大きさはタバコ6パック分。持ち運びは
簡単。鮮明な映像が明るい場所でも得られるのは効果的
な黒いスクリーンのおかげ。 (画面の大きさは5インチ)。
電灯線は勿論、車やボートの電源につなぐことも出来ま
す。充電可能のバッテリを装填なされば、どこへでも持
って行けます。
見たくない番組とは手をきり、いつでもお好きな番組
だけをごらんください。


C/W ロン・ローゼンフェルド Ron Rpsenfeld
A/D レン・シローイッツ Len Sirowitz
"The NEWYORKER" 1967.10.07



The Sony for Soccer Fans


When your taste runs to the unusual you shouldn't
share a TV set. You should own a Sony.
Then you could watch whatever you want. Whenever
and wherever you want.
This new one's about the size of a six-pack and
as easy to carry. It has a nice sharp picture,
even in the sun. Because of its nice black sunglass
screen. (5 whole inches of it measured diagonally.)
It plugs into walls and cars and boats. Or runs on
a rechargeable clip-on battery pack. So you can
take it anywhere.
You never know when there's going'to be something on
TV you won't want to see.




[ニューヨーカー・アーカイブ]によるソニーTV・シリーズ総索引)←クリック[ニューヨーカー・アーカイブ]によるフランス政府観光局シリーズ総索引)←クリック
[ニューヨーカー・アーカイブ]によるシーヴァス・リーガル・シリーズ総索引)←クリック
[ニューヨーカー・アーカイブ]を基にエイビス・レンタカー・シリーズ総索引)←クリック
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック


Ads Series for Sony TV on [New Yorker's Archives](An index) ←clickAds Series for Chivas Regal on [New Yorker's Archives](An index) ←click
Ads Series for Avis Rent a car on [New Yorker's Archives](An index)←click
Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click