創造と環境

コピーライター西尾忠久の1960年代を中心としたアメリカ広告のアーカイブ

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オーバックス新聞広告シリーズ(44)


北米インディアンの何族だかエスキモーだかの民族衣装で
やってこられたら、ちょっとかなう衣装デザイナーはいない
のではなかろうか。独断だが。
民族衣装は、ファッションの永遠のアイデア源泉でありつづ
けそう。



あなたの外出姿よりもすてきな衣装でやってきたベビー・シッターに……


毎晩、旦那ドノがベビー・シッターを連れてくる頃になるとせかせか
しますよね。
なんてったって彼女はお洒落。
先週の金曜の晩は肌もあらわなセーターにマキシ・スカート。土曜のはタイトなショート・パンツ。そして今夕はニットのセット・アップ。
これほど今風な衣装を持っているなら稼いでいるんじゃないかって? まさか。薄給のベビー・シッターであることに変わりはありません。
オーバックスに通っているだけです。毎晩ごとのすてきな衣装はオーバックスで揃います。


(中略)


オーバックスには、少しのお金でできることがあります。



C/W Frada Sklar Wallach
A/D Charlie Piccirillo
Foto James Moore
"The New York Times" 1969.08.24


Andy Awards: Third Place for Newspaper Ads, black-and-white.
AIGA: One of best ads of 1969.


訳は、コメント欄へのtaibon38さんの寄稿による。



Does your baby sitter look better coming in, than you do going out?


If you find yourself watching the clock when your husband takes her home,
she probably does look better.
Last Friday night it was that revealing poor boy sweater and maxi skirt.
Saturday night, the clinging mini. And tonight, that fantastic knit pant suit.
Don't hate her for it. She's only a poor baby sitter.
Just come to Ohrbach's.
That's where she gets those wild clothes that have been ruining your evenings.


What a little money can do at Ohrbach's.




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