創造と環境

コピーライター西尾忠久の1960年代を中心としたアメリカ広告のアーカイブ

(1004)ベスト・セレクション(199)

   ・

はてなスターカウンター

今の★数累計です。

オリン社のスッキリ蘇生シリーズ(19)



おびただしい数のクルマたちが埠頭で船積みを待ちこがれている映像が、輸出金額の増減を伝えるメッセージとともにテレビに映しだされます。
日本がクルマ後進国だなんて、露おもわないでしょう、この広告を読むまでは……。
この広告があげている事故原因の数字を報道した新聞記事も読んだこともありません。
夜間、三角ブレートの方がノロシよりも効果的という比較調査結果も。
日本は意識としてはクルマ後進国とぼくがおもったのは、この広告で2度めです。
1度めは、モービル石油の「あなたに生きていてもらいたい」キャンペーンに出合ったときです
どちらもDDBが制作した広告でした。


モービル石油の「あなたに生きていてもらいたい」キャンペーンクリックの一部。


不十分なせいで不幸に遭う人が多すぎる。


昨年、発煙筒のおかげで少なくとも125名の命が救われました。
道路で亡くなった人は故障した車に乗っているときか、押しているときでした。
発煙筒は怪我で済んだ1,800名以上の人びとの命も守ることができました。
車に乗っていて亡くなった人や怪我をした人はいうまでもないことですが、みんな発煙筒を持ってさえもいませんでした。これは本当に残念なことです。
発煙筒はたいして高価なものではありません。せいぜい1ドル半から3ドル程度です。
ではなぜ事故に遭った人たちは発煙筒を持っていなかったのでしょう?
考えた結果、私たちなりの答えを見つけました。
面倒くさがり。
わざわざ自動車用品店やサービス・ステーション、船舶用具店などに発煙筒を買いに行く人は滅多にいません。
そこで私たちはなにかしようと決め、オリンの発煙筒をスーパーマーケットで販売できるように努めました。
できれば、確実に目に入るようにレジの近くに置いてもらいたいものです。
誰もが自分の車に発煙筒を置いておくことを切に願っております。
たとえ自分の車でなくとも、これからの新しい車すべてに発煙筒が最初から備え付けられていることを願ってやみません。



C/W
A/D
Foto
"The NewYorker" 1967.05.27


訳は、東海大学 政治経済学部 経営学科の
和田尊さん、城川真彦さん、佐藤汰さん、三並拓馬さん
によるものです。




Too many of these are being lit because not enough of these are.


Safety flares could have saved the lives of at least 125 people last year. *
People who were killed in the road while working on their disabled cars. Or while pushing them.
Safety flares could also have protected the more than 1800 others who were only injured. Not to mention those who were killed or hurt inside the cars.
But none of these people even carried flares. And that's the real shame of it.
Because safety flares don't really cost that much. Three for a dollar and a half.
That's all.
Why didn't these people have them?
We've thought about it. And we think we know the answer.
Inertia.

It's a rare person indeed who'll bother to make a special trip to a place where he can buy flares. To an auto supply store, say, or to a service station, or boat shop.
So we' e decided to do something about it.
We've decided to try and get Olin safety flares in supermarkets. If possible, right near the check-out counters, where they're sure to be seen.
We just hope it works. Because we strongly believe everyone should carry flares in his car.
Just as we believe every new car should come with a free box of them. Even if they're not ours.


If you can't get flares locally, send $1.50 (including mailing costs) to Olin. Drawer #SP. East Alton, Ill.






[ニューヨーカー・アーカイブ」によるVWオールドビートルのシリーズ(総索引)←クリック
オールドVWビートル拾遺(総索引)←クリック
[ニューヨーカー・アーカイブ ]を基にエイビス・シリーズ(総索引))←クリック
[ニューヨーカー・アーカイブ]によるソニーのシリーズ(総索引)←クリック
[ニューヨーカー・アーカイブ]によるシーヴァスリーガルのシリーズ(総索引)←クリック



Ads Series for Sony TV on [New Yorker's Archives](An index) ←click

Ads Series for Chivas Regal on [New Yorker's Archives]
An index) ←click

Ads Series for Avis Rent a car on [New Yorker's Archives]
An index)←click

Ads Series for VW beetle on[LIFE]Aand others.(an index)←click

Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click