創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

[6分間の道草](755)VWオールド・ビートル、拾遺(1)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。茶色の枠をクリックし、スロー・ダウンしていただくと、

★システムおよびカウンターの解説があり、
これまでの累計のトップ10のリストが用意されています。
ご支援、深謝。


"Newyorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの目標となっています。


キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック



この車の名前、わかりますか?


ヒント 最高に熱い日でも、この車がボンネットをあけているのを見ることはない(水冷式じゃなく、空冷式エンジンだからで、オーバー・ヒートなし。凍結もなし)。
ヒント 時速110kmで1日中走っても、汗を流すような作業はなし。
ヒント ほかの車がスリップするような、ぬかるみ、砂地、氷上、雪道でも、この車だけは走る(リア・エンジンだから)。
ヒント すべて気密にできているので、浮くんじゃないかとの手紙をいただいたこともある。
ヒント 変更のための変更をやったことなし。これからもそう。
ヒント ボディつきで1,565ドル。中古の値下がりは、ほかのどんな車よりも少ない。
ヒント イニシャルはV.W.


C/W ビル・バーンバック ダヴィッド・ライダー Bill Bernbah & David Reider
A/D ヘルムート・クローン Helmut Krone
FOTO H.ハンバーグ H.Hunberg


"LIFE" 1960



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives]
An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.

]


Can you name this car?




Clue: Even on the hottest day, you won't see this car with its hood up. (The engine is cooled by air instead of water. Won't overheat, won't freeze.)
Clue: It cruises at 70 miles an hour all day long without working up a sweat or running up a repair bill.
Clue: In mud, sand, ice or snow, where other cars skid, this one will go. (The engine in the rear does it.)
Clue: It's put together so air-tight, there have been persistent reports it will even floot.
Clue: It's never been changed for the sake of change-and it won't be, either.
Clue: It sells for $1,565, compiete with body. And a used or ciotes less thon any other car.
Clue: Its initials are VW.


C/W Bill Bernbach, Dave Reidwe
A/D Helmut Krone
"LIFE"