創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(449)[ニューヨーカー・アーカイブ]によるシーヴァス・リーガルのシリーズ(15)

ケチ坊 miser シリーズの変わり種。


落語にもいますよね、けち坊な人物---いえ、あなたのことではありません。ぼくがそうでした、知識の出しおしみ。




パーティで、シーヴァス・リーガルを出すのだったら、
まず、自分のグラスから
注ぐように心がけて。


それもす早くやることが肝心。
お客様があっという間にシーヴァス・リーガルに群がり寄ってくるからです。
いま、目の前にあったと思う間もなく姿を消してしまいます。
だからこんな結論も出てしまうというもの---。
シーヴァス・リーガルより売れているスコッチは数多いけれど、人気の点ではシーヴァスに及ぶべくもない。
値段は2ドルしか安くないのに。
しかし、この2ドルの壁はとてももろいようです。
この壁をくずしてしまうと、たいていの人がまったく新しいタイプのスコッチ党に心変わりしてしまいます。
でもいたしかたないでしょう。なにせシーヴァス・リーガルは、12年ものですから。
ハイランドのグレンリヴェット地方の第一級のウイスキーでできていて。
招待客にこのことを説明してみませんか?
今後、招待された家にシーヴァスが待っているやもしれず。



C/W
A/D
"The NEWYORKER" 1964.12.O5




If you're serving
Chivas Regal
at a party,
better pour
your own glass
first.


And you'd better be quick about It.
Because guests have a way of homing in on Chivas Regal very swiftly.
First you see it, then you don't.
Which leads us to this conclusion:
Although a lot of Scotches are bigger sellers than Chivas Regal is, maybe they aren't as popular.
They just cost two dollars less.
Those two dollars seem to be quite a stumble block. And that's a sham, because once somebody shane, becallseonce so,melody stumbles over it, he turns into a whole new kind of Scotch-drinker.
Well he may. Chivas Regal is 12 years old.
Prize whiskies from the Glenlivet region of the Highlands go into it.
Why not mention all this to your guestst?
So when you visit them, there may be some Chivas waiting.




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