創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(398)[ニューヨーカー・アーカイブ]によるビートル・シリーズ(95)


図版の1969年型2ドアの車は、上から、
ヴェガ
オペル
ダットサン
ランバー
トヨタ
ビートル


このころ、 コンパリゾン・アド(比較広告)という用語が流行した。
製品特質が似通ってきたせいもあった。


日本初紹介



2,000ドルのフォルクスワーゲン
他の2,000ドルの車よりも
経費が少なくてすむ理由(わけ)。




あまりにも明らか。
ここんところ、エコノミー・カーと称して、数ドルの差はあるとしても2,000ドルと謳った車がかなり目立ちます。
値打ちがはっきりするのは、下取りの時期がきた時でしょう。他の車よりも、あの車があなたにぐんと価値をもたらすのです。これまでの中古車市場の実績で申しあげているのですが、3年から4年後にはっきりします。
そう、フォルクスワーゲン・ビートル。
車の価格には、新車を買うときの価格と数年後にそれを売る時の価格の、2面があるってことです。
なにはともあれ、右図を見てください。
目を凝らして。
きょう、「このあたりで最も安い価格の車を買った」、数年後に「このあたりで最も安く車を売る結果になったよ」と愚痴る羽目にはなりたくないですよね。


C/W
A/D

"The NEWYORKER" 1972.03.18


The beetle's ads series with "NEWYORkER's archive" (84)




Why a $2,000 Volkswagen
costs a lot less
than another $2,000 car.


Listen to the logic.
Give or take a few dollars, most new economy cars are priced just about the some thesedays.
Around $2,000.
But come frade-in time, a weird thing happens. Some are worth more to you than others.
And based on whats hoppened in the past, after 3 or 4 years, not one is worth more cash than you-know-who.
The Volkswagen Beetle.
So the real price you pay for a car is the difference between what you pay now and what you
get back later, when you sell it.
Anyhow take a good look at the chart on the right.
And please be careful.
It's one thing to say today "I just bought the lowest-priced car in town.
It's another thing tomorrow to say, "I just sold the lowest-priced car in town.


C/W
A/D

"The NEWYORKER" 1972.03.18