創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

[6分間の道草](794)VWオールド・ビートル、拾遺(32)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。

"New Yorker"誌1959年8月1日(”LIFE"誌は8月3日)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの目標となっています。


キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック




この腹底部を密閉するのはだれか? フォルクスワーゲンです。

ごく少数の人にしか知られていないフォルクスワーゲンの一面---それは腹底部です。
そこは、単に閉じられているというだけではなく、きっちり気密にするために、ゴムで密閉してあるのです。水に浮くんじゃないかといってくださる方もあるくらいの、気密さです。しかし、実用的な利点からいえば、VWは、ほかの車が立ち往生するような水の中でも、じゃぶじゃぶ進みます。
VWの腹底部の平らで滑らかな実態をしっかり観察してください。いかなる凹みも、空気抵抗をつくってスピードを減じさせるような邪魔ものも、ありません。抵抗値が低いのです。燃料消費が少なくてすむのです。
たいていの車は、ワイヤーとケーブルが露出しています。VWの腹底部にはワイヤーは出ていません。あるのは鋼製の保護板だけです。
フォルクスワーゲンは、大きくは変わらないので、その限りではほかの車のように面白くないのかも知れません。形が変わらない、だから性能も同じです。
フォルクスワーゲンのビルト・イン・ヒーターとデフロスターは、最初からボディの一部としてデザインされています。したがって、屋根から腹底部まで、1,565ドルの値段の中にふくまれています。



C/W デイブ・ライダー Dave Reider
A/D ヘルムート・クローン Helmut Krone
foto  ウィンゲイト・ペイン Wingate Pain
"LIFE" 1960.06.06
掲載媒体と掲載号の確認は、hiroysato さんのご尽力による。



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of.


Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives]
An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.


An initial advertisements of the campaign is posted for several days.




Who in the world seals the bottom? Volkswagen.



Here's a side of the Volkswagen that very few poeple know about: the underside.
It is not only enclosed, but sealed with rubber to make it practically airtight, So tight, we get persistent reports it will even float. But here's a more useful advantage: a VW sloshes through water that brings most traffic to
a standstill.
Notice how flat and asmooth the VW bottom is. No hollow pockets and hanging parts to trap air and slow you down. Less drag. Better gas mileage.
On most cars, control wires and cables are left ewposed. But you don't see wires under a VW; all you see the steel bottom that protects them.
A Volkswagen depreciates less than any other car happen to it. Its shape remains the same; its works inpact.
The Volkswagen's built-in heater and defroster are part of the body---designed into the car and therefore included in the price :$1,565 top snd bottom.



C/WA/D "LIFE" 1960.06.06