創造と環境

コピーライター西尾忠久の1960年代を中心としたアメリカ広告のアーカイブ

(774)VWオールド・ビートル、拾遺(18)

 

はてなスターカウンター

今の★数累計です。



"Newyorker"誌1959年8月1日号("LIFE"誌は8月3日号)から始まり16年間つづいたVWビートルのシリーズは、いまなお、世界中の広告クリエイターの隠れた教科書となっています。


キャンペーンの丹念な跡づけは↓の『ニューヨーカー・アーカイブ』によって行なったが、"LIFE"誌他からも拾ってみました。
[ニョーヨーカー・アーカイブ]によるVWビートル・シリーズ総索引) ←クリック



さもなくば、フォルクスワーゲンを買うか。

C/W ジョン・ノブル
A/D ロイ・グレイス



The series of the VW beetle that continued for the start 16 years from "Newyorker" magazine August 1, 1959 is a model of an advertising creator still all over the world now.


Being able a deliberate mark of the campaign ↓ was done by 'New Yorker archive' of Ads Series for VW beetle on[New Yorker's Archives](An index)←click


In addition, it picked it up from "LIFE" magazine and others this time.




C/W John Noble
A/D Roy Grace