創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(483)[ニューヨーカー・アーカイブ]によるシーヴァス・リーガルのシリーズ(48)




「贈り物というより、
気持ちです」


気持ちを軽視するつもりはありません。でも贈り物ということも軽視したくはないのです。
お父さんの場合、こんな風に考えてください。
お父さんに他のスコッチでなく、シーヴァス・リーガルを贈るとしたら、気持ちなんぞ、
気持ちなんぞ----、
そう、スコッチがものをいう。


C/W
A/D
"The NEWYORKER" 1969.O6.07




"It's not the gift,
it's the thought."


We're not trying to minimize the importance of the thought, but let us not minimize the importance of the gift either.
ln the ease of dad, look at it this way:
If you give him a bottle of Chivas Regal instead of the usual Scotch, the thought may not mean any more to him.
But let's face it. The Scotch certainly will.



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