創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(406)[ニューヨーカー・アーカイブ]によるビートル・シリーズ(103)


孤高のビートルといえども、市場の要望を無視できない。
マーケット・シェアが拡大するにつれ、多様化していく見込み客の好みをもてあますようになってくる。
それでも、「外観は変えていません」を貫こうと試みたのが、このスポーツ・タイプだったのかもしれない。


初紹介



限定版のフォルクスワーゲン 
の登場。


スポーツ・ビートル


「まさか?」の、その「まさか」の現実化なんです。
しっかり、ご覧ください。
特大のラジアル・タイヤ。スナッギィ(凸凹)型ホイール。
ハンドルもインディ・タイプなら、肉厚に詰めものをしたバケット型革シートは、輪郭に滑らない布
をあてがっているので、激しいコーナリングにも躰を保持。
どれほど速い切りかえにも即応する短小シンクロ・メッシュ変則レバー。
アルミ・マクネシウム合金軽量の空冷エンジンは、スーパーVee級。
四輪独立懸架サスペンション。
マクファーソンのデザインによる前面コイル/ショック・コンボ。
特別仕様の高質ガラス。色は土星黄かマラソン銀に、黒いアクセント。
オプション? レース場の走行車線ほどに揃っています。お好み次第。ステレオ・ラジオのほか、いろいろ。
でもね。これって限定生産なんです。
だって、いいものはそんなに多くは作れっこないですからね。


C/W
A/D

"The NEWYORKER" 1973.05.05




Volkswagen announces
a limited-edition Volkswagen. 


The Sports Bug

Bet you thought we'd never do it.
Well, catch this:
Oversize radial tires, Mounted on snazzy mag-type wheels.
Indy-type steering wheel. Covered in simulated leather over thid padding.
True sports bucket seats. With contoured vinyl sides and no-slip fobric. To hold you comfortably while cornering.
Short-throw synchro stick shift. The faster you shift, the faster it shifts.
Spirited air-cooled engine. Cast with lightweight aluminum-magnesium alloy.
Just like in Super Vee racing engines.
Four-wheel independent suspension. McPherson-design coil/shock combo up front. Double-jointed rear axle with
independent trailing arms in back.
Special high-glass point job. In Saturn Yellow. Or Marathon Silver Metallic.
Jet black trimming.
Options? All kinds. Like racing stripes.
Flore-tip pipes. Stereo rodio. And more.
If this sounds like what you've been waiting for from us, wait no more
We built only a limited number of our special-edition Sports Bug.

After all, we con't make too much of a good thing.


C/W
A/D

"The NEWYORKER" 1973.05.05