創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(146)フォルクスワーゲンの広告(58)

テーマに沿って、アンコール! 1年前の6月17日に初めてお目見えしています。



ガソリン病が続くようなら、フォルクスワーゲンをためしましょう。


VWはガソリン問題解決に大きな効力があります --- すばらしく低燃費なのです。
また頭痛も和らげます。オイルはクォートでなくパイントしか必要ありません。さらに不凍液も不要。
それに新車購入時の神経のイライラも和らげます。フォルクスワーゲン・オーナー総括保証は、どんな車もおよばぬほどの看護をします--- 病気中でも、健康時でも。
フォルクスワーゲンは本当にほとんどの車が治せない問題も治します。
2台お持ちになるのも、いいかも---。




If gas pain persist, try Volkswagen.


A VW goes a long way in relieving gas problem --- by getting terrific gas mileage.
It also relieves those little headaches --- by needing pints of oil instead of qaurts. And not needing antifreeze.
Plus it gets rid of nervous upsets due to owning a new car. With Volkswagen's Owner's Security Blanket, you're provided with the best care only car have -- in sickness and health.
The fact is Volkswagen can cure lot of problems that most can't.
Maybe you should take two.

フト---思いついたのですが、この広告制作時、一般大衆胃腸薬アルカ・セルツァーが、メリー・ウェルズのところからDDBへ移動したんではなかったのかな。で、クリエイターたちのいたずら的乾杯! まさか、ね?