創造と環境

コピーライター西尾忠久による1960年〜70年代アメリカ広告のアーカイブ

(90)フォルクスワーゲン・ステーション・ワゴンの広告(16)

1968年3月22日号の『ライフ』誌で見つけた広告。なんだか、色合いがポスト・モダン調ですね。



スーパーワゴン


変身したフォルクスワーゲンです。
値段はきリつめて、およそ2,650ドル。
燃費も1ガロンあたり約23マイル。
冷却水も不凍液を不要。
小さいセダンのための駐車スペースにかしこまります。
オイルはクオート単位じゃなくパイントです。
ステーション・ワゴンのオーナーさんにとって驚異なのは、大人9人、1人々々用のシートであること。
ふつうのバンの2倍は積載できるようにつくりました。
ドアは滑り戸です。
ピアノも運べます。
赤ん坊の象も。
積載できるものは、それこそ無限。
写真をご覧になって、あなたが運びたいものを想像してください。






Superwagon


Cleverly disguised as a mild-mannered Volkswagen, this station wagon costs very little to begin with. Around $2650.
It uses very little gas. Around 23 mpg.
It denies itself water and antifreeze.
It humbles itself into parking places made for small sedans.
It consumes pints of oil instead of quarts.
But, let a crisis arise:
And you've got a station wagon that's able to hold up to 9 people at a single sitting.
You've got a station wagon capable of carrying nearly twice as much as an average wagon.
Slide open its sliding side door, slide the seats out and you can slide a piano in.
Or a giant hutch.
Or a baby elephant.
The list of things it can carry is endless.
So if you've got an endless list of things to carry:
Look.
Up in the picture.